blog

Hvordan bli best!

Kari har to barn, ektefelle og fulltidsjobb. Hun føler at hun knapt kan gå på do alene.

Jonatan er advokat. Han jobber lange dager, noen ganger helger, og liker å tilbringe tid med familien.

Solveig er Sykepleier. Hun jobber fulltid, tar videreutdanning og har tre unger som skal ha hjelp til lekser og kjøres på fritidsaktiviteter.

Oddvar har eldre foreldre som krever mye omsorg og oppmerksomhet. han tar dem med til legen og besøker dem ofte.

Jeg vedder på at du er en av de ovennevnte i en eller annen form. Vi har alle mye på gang og gir mye. Men hvis vi er ærlige med oss selv, har vi alle tid. Du må bare ta deg tid.

Flyselskapene har alltid hatt rett når det kommer til egenomsorg. Når oksygenmaskene utløses, må du ta på din egen maske før du hjelper andre. Gjør det på en annen måte, og du vil ikke være i stand til å hjelpe noen andre.

På samme måte vil det å sette din helse og trening sist, på et tidspunkt få deg til å gå på en smell. På et tidspunkt vil du – bokstavelig talt – gispe etter luft.

Når var siste gang du tok deg tid til å evaluere egenomsorgen din?

Hvordan ser treningsrutinen din ut? Forlot du treningssenteret når januar var over? Sett av et bestemt tidspunkt i timeplanen din, akkurat som om du skulle til legen eller tannlegen. Kom i gang igjen. Det er ikke for sent.

Har du en allerede en god treningsplan? Hvordan ser framgangen din ut? Tross alt kommer gevinstene vi ser fra treningen når vi hviler. Planlegg å legge deg tidligere eller ta en stille stund for deg selv. Merk det av i kalenderen. Gjør det til en avtale med deg selv.

Hvordan ser kostholdet ditt ut? Trenger det litt opprydding? Planlegg et sunt måltid. Start med et og gå derfra. Trenger du litt veiledning? Vi kan hjelpe.

Det er så lett å utsette tid til seg selv og sin egenomsorg, å tenke at det gjør vi senere. Husene våre er fulle, stresset er høyt. Men nå, mer enn noen gang, er det viktig å ta vare på seg selv. Å øke fysisk aktivitet, redusere psykisk stress og være bevisst et sunt kosthold er avgjørende for å støtte mental og fysisk helse, hindre sykdom og komme seg raskere hvis vi blir syke.

Ta fram kalenderen. Gjør en avtale med deg selv!

Bli bedre til å ta vare på andre i livet ditt ved å være bedre mot deg selv først.

Trenger du hjelp?
https://kilo.gymleadmachine.com/widget/bookings/crossfituvaer/free-intro

Fyll ut skjemaet for å begynne >>

Ta det første steget mot dine resultater nå.

Learn more about our privacy & cookie policy.

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
To learn more about how we use cookies, view our cookie policy