blog

Den enorme kraften av gode vaner

Det finnes ikke en perfekt treningsøkt.

Det er ingen perfekt diett.

Du vil ikke gjøre mye fremgang fra en enkelt økt, uansett hvor intens den er.

Nøkkelen til fremgang er egentlig å fortsette å møte opp på treningssenteret hver uke. Hver treningsøkt vil bygge på den siste treningsøkten, hvis du gjør dem med en dag eller to i mellom.

Slik gjør du det enklere.

Start med en avtale. Lag en plan sammen med noen andre for å trene mandag, onsdag og fredag.
Bestill en avtale med en trener, eller forplikt deg til en tidsplan med en venn som ikke vil svikte deg. Sett det inn i kalenderen din.
Et mål uten en plan er bare et ønske. Hvis du tenker for deg selv: “Jeg kan sannsynligvis trene tre ganger i uken!” da blir det ikke gjort.
Men hvis du gjør en avtale for å møte noen, vil du gjøre det. Planer forsvinner. Hvis noe er viktig, får det en avtale.
Hver gang du holder den avtalen, blir det lettere å holde avtalen med deg selv neste gang. Over tid blir disse avtalene til vaner. Du “prøver ikke lenger å gå til treningsstudioet på mandager, onsdager og fredager” – det er bare det du GJØR.
Med tiden vil disse vanene bli din livsstil. Du trenger ikke bekymre deg for om treningen er perfekt for deg den dagen – det er faktisk en unngåelsestaktikk. Ikke arbeid med biceps eller setemusklene dine – arbeid med vanen med å dukke opp. Når du bygger en sunn livsstil, vil du være i form.
Tingene vi mest bekymrer oss for – «Er denne treningsøkten den beste bruken av lunsjtimen min?» “Bør jeg følge en annen diett?” “Er programmet HANS bedre enn mitt?” – det spiller egentlig ingen rolle. Dette er alle bare triks og unnskyldninger vi lager for oss selv. Vanen er svaret.

´Forrige helg regnet det. Det var et kaldt regn, og jeg hadde en veldig tøff treningsøkt programmert av treneren min.

Jeg hadde en haug med arbeid å gjøre; Jeg hadde god kaffe; det var godt og varmt på kontoret.

Men klokken 10 satte jeg meg på sykkelen og gikk ut i regnet.

Ikke fordi jeg er en treningsfanatiker.

Ikke fordi jeg elsker å sykle i regnet.

Ikke fordi jeg er en konkurranseutøver.

Fordi det var søndag klokken 10, og på søndager klokken 10 sykler jeg.´

Etter å ha trent i snart 30 år og trent styrke/fitness i snart 20, lover jeg deg dette: det er viktigere å møte opp i dag enn det er å vente på det perfekte tidspunktet, det perfekte treningsstudioet eller den perfekte treningen. Vaner er viktigere enn noe program.

Fyll ut skjemaet for å begynne >>

Ta det første steget mot dine resultater nå.

Learn more about our privacy & cookie policy.

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
To learn more about how we use cookies, view our cookie policy